Ha menő és stílusos irodára vágysz, irány a myhive!

Amikor azt gondolnánk, hogy manapság már az irodai lét végképp leáldozóban van, itt vannak erre a régióban számos helyen, így Budapesten is jelenlévő myhive irodaházak a maguk otthonos és trendi miliőjével, amelyek új löketet adnak a közösségi munkavégzésnek. Miben tudnak többet és mást, mint a konkurenseik? Ennek jártunk, illetve „ültünk” utána, ugyanis a múlt héten ellátogattunk a myhive Haller Gardens irodaházukba, többféle irodai opciót is kipróbálva.

A koronavírusjárvány óta az iroda eléggé megosztó fogalom lett, sokaknak kifejezetten negatív konnotációt von maga után. Rengetegen túlságosan is hozzászoktak odahaza a kanapéhoz, a fotelhez, netán a vetett, meleg ágyhoz, és nagyon nem kívánkoznak már felkelni vagy kikászálódni onnan akár még egy jól csengő fizetés okán sem. A másik oldalon azonban ugye ott van munkáltató, aki pedig nem szeretné évekkel a rendkívüli helyzet megoldódása után sem permanenssé tenni a videóértekezleteket vagy a napindító és napzáró körleveles bejelentkezést. Valódi csapatmunkát szeretne a cégnél, ahova egyre nehezebb fiatal kollégákat is igazolnia – egyáltalán nem véletlenül.

A new millennials generációsok ugyanis elsősorban már nem az irodában képzelnek el a napjukból 8+ órát, a home office alapelvárás lett, legalább heti egy-két nap, ha nem több. A jelen és pláne a jövő munkavállalói részéről van egy szignifikáns igény arra, hogy ne kelljen bejárni egy irodába, ezen nincs mit szépíteni. És talán valahol érthető is, hogy az impulzusokra, kreatív munkakörnyezetre vágyó fiatalok (és akár idősebbek) már nem vesznek meg azért, hogy egy hagyományos, unalmas, ergonómiailag akár kifejezetten rosszul kialakított, elavult bútorzattal és munkaeszközökkel rendelkező open office-ba térjenek be nap mint nap. Egy felújításra szoruló vagy egy sablonos enteriőr nem épp bizalomgerjesztő egy állásinterjún, merthogy igen, a világ immár megfordult és a nyúl viszi a puskát: a munkavállaló válogat a lehetőségek közül, a munkáltató pedig szeretné magát eladni. Nos, ezt pedig egy hangulatos, otthonos, jól felszerelt, számos plusszal megtámogatott irodai környezet nagyban képes támogatni. Mi olyan szemmel érkeztünk a Soroksári út és a Haller utca kereszteződésében magasodó myhive Haller Gardensbe, mintha oda mennénk felvételizni. Bevalljuk, nálunk jól szerepelt a myhive – holott egyébként mi is imádjuk a cikkeket párnák közül, a paplan alól írni.

Nemcsak a berendezésre, hanem az élményekre is fókuszálnak

A myhive életérzés rögtön a recepción indul. Ezek a kisebb-nagyobb (ugye az irodaháznak több épülete van, így több recit is megnéztünk), szállodai lobbykhoz hasonlító terek már úgy vannak kialakítva, hogy akár a vendégeknek is kellemes legyen eltölteni ott a várakozási időt, de ottdolgozóként is jó érzés egy ilyen menő helyiségen átsétálni a liftig. Nem is tudjuk, miért, de mindenképpen ad valami pluszt pszichésen, hogy egy jól megtervezett miliőn át visz az út. A myhive terek nem akarnak azonban luxuskodni, ez nagyon fontos! Nem is oda pozícionálják magukat a szolgáltatásaik árképzését illetően sem. Amit itt kap minden fronton az ember, az egy nagyon magas prémium szint. A berendezést tekintve ez azt jelenti, hogy nem feszengős, nem megosztó, nem értelmezhetetlen – ebben pedig mind nagy szerepük van a jól ismert, sokak által közkedvelt dizájnoknak, a vidám színhasználatnak, vagy például az olyan gegeknek, mint a Magis híres hintaló alakú széke – amit egyébként elsősorban gyerekszobákba ajánl a gyártó.

Minden myhive irodaterület más és más kissé egyébként, bár a stílus megegyezik, de mégsem uniformizáltak a terek. Itt, a myhive Haller Gardensben egy tágas térbe toppanunk a liftből, ahol megint van egy recepciós (aki például a levelek, a rendelt ebéd vagy csomagok átvételében is a bérlők rendelkezésére áll, de a tisztítót vagy a cipészt is szívesen intézi a Welcome Desk), és kvázi ez a tér a kantin is az honesty barral. Ugyanis a mycowork irodatérben a bérleti díjban benne van a korlátlan kávézás és teázás is például, de itt lehet megmelegíteni és elfogyasztani az ebédet is – ami egyúttal egy jó kapcsolatépítési lehetőség is a más cégeknél dolgozókkal. A myhive-nál ugyanis a közösségépítés nagyon fontos cél, nemcsak azért, mert ezáltal a bérlők akár tudják egymást segíteni is pro bono vagy üzleti alapon, hanem mert jó közösségbe bejárni nap mint nap az egyszerűen felvillanyozó. Akkor is, ha a többiekkel maximum a folyósón fut össze az ember. A myhive csapata rendszeresen szervez így programokat, legyen szó különféle testmozgásokról, tematikus bulikról, de van például olykor termelői piac is az irodaházban a Community Managernek köszönhetően. Ne mindennapi ötlet, ugye?

Privát üvegkabintól a perszonalizált irodáig

Ejtsünk szót picit azért a konkrét ajánlatokról is, mert hát ez mégiscsak egy iroda és nem napközi. A myhive nagy szereplőnek számít a kelet-közép-európai régióban a CPI Property Group egyik brandjeként, hat fővárosban (Budapest, Bukarest, Prága, Varsó, Bécs és Pozsony) is jelen vannak, így egy jól körülhatárolt működési modellje van, amely mégis elég rugalmas és abszolút bérlőfókuszú. Mire gondolunk itt? A mycowork piaci méretéből fakadóan nem versenyzik azokkal a kisebb közösségi irodákkal, ahova akkor is beugorhatnuk, ha már eluntunk otthon a banánt, vagy már háromszor megfőztünk és kitakarítottunk, azaz mindent kitaláltunk, csak dolgozni ne kelljen. Ahova akkor megy az ember, ha némi zsizsegést, közösséget szeretne, vagy egyszerűen tényleg nem tud otthon fókuszálni és hatékonynak lenni. Abszolút várják itt is a magánzókat, de minimum egy hónap időtartamra. Ilyenkor nincs egy saját irodája az illetőnek, hanem oda ül, ahol talál szabad helyet az erre a célra kialakított részeken – akár a bárpultnál. Ez a myflex szolgáltatás.

A következő lépcsőfok a mydesk, itt is egy hónap a minimum, de ezért itt már egy fix asztal is jár, nem oda ül az ember, ahol éppen talál üres munkaállomást. Egyébként, ha már az asztalnál tartunk! Ennek a lapja gombnyomásra állítható, emelkedik vagy süllyed, a plafonról lelógó fehér lapok pedig nemcsak az akusztikának tesznek jót, de derítenek is, ezekről verődik vissza a szórt fény. Ezek apróságoknak tűnnek, de nagyon is kardinális kérdések az ergonómiát tekintve, amely egy irodakialakítás alapja. Nem mindegy, min ülünk, ehhez képest milyen magas az asztal vagy hogy egész nap a képünkbe világít-e a direktfény. A mydesk és az akár egy hónapra is bérelhető myroom szolgáltatás közt az a különbség, hogy míg előbbiben más cégek dolgozóival együtt tradicionális közösségi irodai szellemben osztjuk meg a teret, utóbbi kisebb csapatoknak vagy cégeknek ideális 2-10 fő között, azaz ők privát, zárható irodahelységet bérelhetnek. Ez a három szint a mycowork gyűjtőnéven üzemel, efelett pedig már a myoffice van, ami egy kicsit más tészta.

Persze, előbbiekben is van némi játéktér, hogy személyes atmoszféra vegyen körül, de a myoffice az a teljesen személyre szabható iroda, legyen szó a falszínről vagy a bútorokról, a komplett enteriőrkialakításról. 20-30 főtől ajánlják és bár egy hónapra is ki lehet venni, itt már azért nyilván érdemesebb hosszú távra gondolkodni – az fontos azonban, hogy a myhive alapvetően egy évre szerződik, amelyet természetesen lehet hosszabbítani. Ezeken kívül elérhetők még bérelhető tárgyalók vagy előadótermek is, a telefonálásra elvonulós, kuckós kialakítású boxok (focus roomok) természetesen ingyenesek. Egyébként, hogy mennyi az annyi? Pár irányárat megosztottak velünk, de nincs értelme ezeket leírni, hiszen ezek mind kezdőárak, egyénileg alakul mindenkinek a fizetnivaló. Annyit elárulnánk, hogy egy kisebb csapatnak nem jön ki drágábbra fajlagosan, mintha egy nagyobb belvárosi bérlakásban zajlana a munkavégzés, ahol ugye ilyen verhetetlen szolgáltatáspaletta nem jár viszont az ingatlanhoz.

Tényleg olyan, mint egy méhkas

A myhive nemcsak nevében és vizuális elemiben utal a méhkasra, koncepciójának lényege, hogy olyan élet és annyi funkció legyen a házakban, mint egy méhkasban. A recepcióknál például van egy Service Point, ahol át lehet venni a kitisztított ruhát vagy a cipőt, de van masszázsszoba és akár edzőterem vagy gyerekmegőrző is. (Zuhanyzó és biciklitároló is rendelkezésre áll egyébként.) A myhive Haller Gardensben több belső kertben lehet egy szünet erejéig friss levegőt szívni – de a cégek tarthatnak az udvaron akár egy kisebb rendezvényt is. Nagyon tetszett nekünk az étterem is, ami a négy évszak jellemzői szerint lett kialakítva – és egy külön kávézó is van mellette. Szóval igazából minden adott, hogy a kis- és középvállalkozások jól érezzék magukat a nap 24 órájában ezzel a hibrid megoldással, amely egyszerre egyesíti magában a co-working office-ok hangulatát és a full-service office-ok profizmusát. Legyen szó tartós bérlésről vagy mondjuk egy költözés miatti ideiglenes ittlétről, a myhive négy budapesti irodaháza új színt hozhat a cégek és a munkavállalók életébe.