Bérlői Eszmecsere: A CPI Hungary harmadik rendezvénye a fenntartható irodákért

A CPI Hungary harmadik alkalommal rendezte meg a Bérlői Eszmecsere rendezvényét, amely ezúttal is a Balance Hall Irodaház közösségi területén zajlott. A rendezvénysorozat célja, hogy fórumot teremtsen a bérlők, tulajdonosi képviselők, szakértők és üzemeltetők számára a gazdasági és környezeti kihívások, valamint az irodapiacot érintő változások megvitatására.

Fenntarthatóság és közösségi együttműködés

A rendezvény keretében házspecifikus fórumokat is tartottak, ahol a CPI képviselői bemutatták az irodaházak fejlesztéseit és fenntarthatósági lépéseit. A személyes találkozók lehetőséget adtak a bérlőknek, hogy visszajelzéseikkel aktívan alakítsák a CPI jövőbeli terveit.

Gereben Mátyás, a CPI Hungary országmenedzsere hangsúlyozta: „Adaptációs képesség nélkül nem lehet megfelelni a bérlői igényeknek, ráadásul a CPI az iroda-, a szálloda- és a kiskereskedelmi piacon is jelen van. Szeretnénk megreformálni a bérbeadó (tulajdonos) és a bérlő közötti kapcsolatot, a CPI-nak integrált szolgáltatóvá kellett válnia ahhoz, hogy az önök igényeit ki tudja szolgálni.”

A jövő irodája: alkalmazkodás és sokszínűség

Az esemény kerekasztal-beszélgetésén a modern irodák evolúciója és a munkavégzés változó szokásai álltak a középpontban. Szakértők hangsúlyozták, hogy az irodatereknek figyelembe kell venniük a neurodiverz munkavállalók igényeit is, és olyan környezetet kell biztosítaniuk, amely mindenkinek megfelelő.

Karácsony Zoltán, a HR Portál főszerkesztője elmondta: „Jelenleg a munkavállalók 4,5 százaléka dolgozik otthonról Magyarországon, ez 200-600 ezer embert jelent. Felméréseink szerint a cégek 47 százaléka szigorította a home office-ra vonatkozó szabályokat, több irodai munkavégzést írva elő. Ugyanakkor a Profession álláshirdetéseinek csak 9 százalékában található meg a home office lehetősége.”

Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus a home office és az irodaterek szerepéről beszélt: „A történelem során nem véletlenül különültek el a helytípusok: az otthon az elsődleges hely, a munkahely a második. A társas támogatás, az összpontosítás és a kreativitás olyan térben lehetséges igazán, ami erre szolgál – vagyis a munkahelyen. Az irodaterek tervezésénél fontos figyelembe venni a nem evidens szükségleteket is, például azt, hogy sok embernek szüksége van részben elkülönített terekre. A jövő az inkluzív, neurodiverz irodáké, ahol minden munkavállaló jól érzi magát, függetlenül attól, hogy milyen eltérő igényei vannak.”

Vágó-Cseke Ágnes, a CPI Office Asset Managere a Covid utáni irodatrendekről nyilatkozott: „A járvány idején az irodák kiürültek, majd egy káoszos időszak következett, amikor a cégek megpróbálták kialakítani az új munkarendet. Most azt látjuk, hogy az emberek lassan visszatérnek az irodákba, de jellemzően csak a hét közepén nagyobb a létszám. Így is sok helyen 50-60%-os a bérlői jelenlét a házakban, fontos a gazdaságos üzemeltetés. Új feladatok hárultak az ingatlanüzemeltetőkre, hiszen a hagyományos modellek mellett a fenntarthatóságra, rugalmasságra és a hibrid munkavégzéshez igazodó környezet kialakítására kell összpontosítanunk. Kiemelt szerepet kap az energiahatékonyság

javítása, az okos rendszerek bevezetése, valamint a közösségi terek és a közös helyiségek átalakítása, hogy azok vonzóbbá váljanak a bérlők számára, segítve a visszatérést.”

CPI CLUB: Új programok és bérlői előnyrendszer

A rendezvényen bemutatták a januárban induló CPI Club koncepciót, az átfogó bérlői előnyrendszert, amely rugalmas megoldásokat és egyedi szolgáltatásokat kínál a bérlők számára.

Kovács-Bertók Zita, a CPI Office Business Development igazgatója kiemelte:

„ A most bevezetésre kerülő CPI klubtagság olyan előnyöket kínál az irodaépületek bérlőinek, amelyekkel nem csak a cégek munkaszervezése válik még rugalmasabbá, de a munkavállalói élmény és irodakörnyezet is új szintre emelhető. A bérlői döntések három fő szempont alapján születnek: az eredeti bérleti kondíciók megtartása, a lokáció kedvező adottságai és a széles szolgáltatási paletta. Ezek figyelembevételével a CPI folyamatosan fejleszti szolgáltatásait, hogy a bérlők igényeit maximálisan kielégítse.”

„Hálózati megoldásokban gondolkodunk, kihasználva a portfólió sokszínűségét és nagyságát - folytatta Kovács-Bertók Zita -, vagyonkezelői tudásbázisunk révén egy bérlői előnyrendszert hoztunk létre, amely önmagában megkülönböztet bennünket a versenytársainktól. Szolgáltatásokat kínálunk, a jövő év elejétől pedig portfólió szintű átjárhatósági előnyöket, úgynevezett lokációs mobilitást nyújtunk a munkavállalók számára, és cégre szabott megoldást kínálunk a megváltozott bérlői igényekre.”

Közös célok, közös megoldások

Az esemény a CPI Hungary elkötelezettségét tükrözte a fenntartható fejlődés és a bérlőkkel való szoros együttműködés iránt. Az új programok és a nyitott párbeszéd hozzájárulnak a modern, fenntartható munkakörnyezetek kialakításához, amelyek minden résztvevő számára értéket teremtenek.